Saturday 31 December 2011

Firavun Akhenaton bulunuyor tektanrıcılık (Ondördüncü yüzyıl).

Akhnaton Akhnaton klasik kaynakları Omnovis adlı Mısır kralı Firavun Amenhotep IV «Amon memnun» vardır. Babası, Amenhotep III (1417 -1379 BC). Ve farklı suşların Thdrn firavunların eşleri hakkında bilinenlerin aksine, popüler bir çevre soyundan annesi Tiye.Mredath T, ve kocası, Ay araç komutanı, Kraliçe Anne teyze ve kız kardeşi «ölüm yıldız» Moutnejmet olduğunu.

     Ve bu güzellik, harika, ve bu kanıtlara dayalı olmadan Prenses Mitanih gibi, kökeni hakkında bilinen ve kraliyet ailesi için aile bağları ve yaşadığı saray hakkında gizemli bir sürü asılı olduğu adlı Princess Nefertiti (Güzel geldi), yaptığı evlilik için kaynak konuşmak ona bakmakla yükümlü. Ama kraliyet çift altı kızı ile mübarek gerçeği bilinmektedir, kime Merritt ve eşi Kara Smonkh Okhansn Baaton eşi Aten Tutankhamun (Tutankhamun) arasında kükreme

 Genç Kral onun adını vermişti kraliyet taç giyme sonra «Nfarrakbrora» ama üstünlük altı yıl sonra tahta denilen kendini «Akhenaten», meşhur ettiği bir isim.
     Akhenaten yaklaşık iki yıl (1379-1362 BC) ile kural. Ama Mısır eski tarihe hükümdarlığı sırasında zafer zirveye ulaştığı onun karışık babasının kuralı, sonun başlangıcı ve Nuba için ada Lafratah ve Anadolu, Girit ve Ege Denizi havzasından etkisini uzun

 Bu koşullar altında Amenhotep IV, bir veliaht başladı ve babasının hayatında, ibadet, dini ayin uygulaması özellikle Amun bağlı olanlar, atalarından miras - devlet tanrısı Ra. Bu mevcut geleneksel öğretilerini çıkmak için sapkınlığı (sapkınlık) döndü kadar ve aynı zamanda alınan gelişti yeni dini fikirleri duyurdu. Tahtına babasının yerine geçmiştir sonra ancak yenilenen dini yönelimleri görünür arttı. Saltanatı (1374 BC). Altıncı yılında kral Bir Allah'a ibadeti için dinin ilkelerine yeni çağrı açıklandı «kükreme», kanatlı güneş diski gibiydi edilir. Bu Kral dua geleneklerini daha yakından tüm insanlara olmak istedim Allah daha gerçekçi bir ifade gördüm bulgular bazı vurgulamak için çalışma miras ve küresel, Mısır çevreleyen dahil toplantı kapalı zaman açık olan bu dönemde, her yerde mevcuttur kesmeden olduğu komşular ve iç ve manevi hayatın temellerini bu inceleme sonucunda vardı.

Akhenaten bazı ritüelleri halkına dayatılan herhangi bir gizli sürecinin yeni dini ibadet içermez, ama nasıl ibadet için yeni ibadet için eski bir değişim olmuştur bilmiyorum. Akhenaten özellikle fiziki imkanları, Karnak Tapınağı ünlü bir dizi (Luxor yakınlarında bugün) ve şehir Okhitt kükreme, onun yeni sermaye, eski kalıntılar üzerine Tel Yukarı Mısır el-Amarna. Kurduğu Arkeolojik kanıtlar

    Karnak karmaşık olarak bilinen sitede tanrısı Amun, onsekizinci hanedanı egemen sınıfın bir favori en önemli evi olan antik tapınak, bir dizi içerir ve üst düzey din adamlarının evleri ile çevrilidir. Bu yerde ve Akhenaten piramit doğusunda Aten, parlak güneşe Amun bir tapınak inşa etti.Amaç, eski ibadet yerine açık ve yeni bir din kurmak oldu. Ve etkileyici şiirsel ilahilerin de güneş diski ile sembolize Tanrı Aton, için, yönettiği ve yaptığı açıklamada, onsuz hiçbir şey için bir yaşam.

Için yaptığı çağrı ise kral gümbürtüsü nimetlerinden Mısır ve halkına sınırlı ve insan ve hayvanların her yerde yaratıklar içindir, alacakaranlıkta her şey uzak yaşam solmaz zaman, yaşam ödemesiz devam edebilmek için Chrogah nesnelerin güç ve yaratan bir kükreme verilmemiş olduğunu rahip ilan yenilenir.Dünya güneş görme kaybolur yeni bir kart ile birlikte ise ömrünün nefes, depresyon bu dünya girer kaybetmesi. Araştırmacılar bu Alokhanatonah ilahiler ve Zebur Davud (onuncu yüzyıl). Özellikle Mezmurlar 104 atfedilen içeriği arasındaki benzerlikler bir takım buldu.


 Din Alokhanatonah ölüm ve cenaze törenleri ile ilgili teorileri değişiklik ve defin gelenekleri tanıtıldı ve dünyanın açıklamalar Nchoria yeni Aloozyreh eski gelenekleri diğer sağladı.Amon gibi onun adını da gösterdiği gizli bir güç, artık kral, hiçbir şey gösterir ama inanılmaz bir şeydir.Üçüncü binyıl. M, eski Piramit yazıtlarında bilinen Tanrı'nın bir isim seçti kral, güneş her şeyin kaynağı, ne zaman onun konuların herhangi Akhenaten «Abdul kükreme» çağrılacak gelen bir gezegenin kükreme olduğunu. Ve Orta Krallık oldu bu kükreme, ölüler dünyasına yaptığı hareket de Kral hava alan et geçiş kutsal olduğunda, bu da çıktı vücut için geri döndü.



Akhenaten ve onun öğretilerini yaymak için sanat kullanımı, sanatçıların eğitimine kendini çalışma ve bu yeni dini formlar ve gerçekçi onun fikirleri için gerekli görüldü onun zamanında onlara rehberlik.Kralın görüntüsünün kükreme tarafından kurulan ve ailesinin inanılmaz gerçekçi resimleri ile tedavi Karnak, bir tapınağın doğusunda.Vücut yönelik Akhenaten çarpıtma şeklinde vurgulanır ve iç gözlem ile ilgili işaretler yüzünde boyalı zaman Mısır tarihinin bu aşamada düşünce şeyin önizleme kendini derin kendi deneyimlerini yansıtacak şekilde ilgilendi ve ifade çaba nesnenin duyguları ifade amaçlayan sanatçıvücudun gerçek formunu göstermeye. Vokhanaton her şeyin denge, adalet ve iman aynasında yansıyan olarak kutsallık resim öğeleri bir yaşam kaynağıdır gerçeği için kurban olması gerekir öneririz.

 Iyi sermaye babasıyla güç bir katılımcı olarak, Amenhotep IV, Akhenaten saltanatının ilk yıllarında geçti. Ama dini bir radikal reform yapılması için kararlı olduğunu, babasının rızası kral iyi sermaye sol ve uzak Ammon ve topraklarından, Thebai kuzeyinde yaklaşık 375 kilometre uzaklıkta kurulan yeni bir şehir yakında Zahera başkenti oldu Okhitt Aten (Amarna) 'dir .
 
     Sonra Akhenaten ve üst düzey personel ve Onjpthen Nefertiti'nin altı kızları maiyeti bir eş ve Jawarah ve üyeleri ile yaşamak için bu yeni şehre merkez aktarın. Bu kraliyet ailesi onun saltanatının son yıllarında aile bölmek Okhitt kükreme mutlu bir hayat yaşamış görünüyor.

 Ailesi ve sürü ile olan ilişki firavun yaşam şekilde değiştirebilirsiniz, ancak Mısır Kralı tarzında bir değişiklik olduğunda sadece bir el ve diğer Mısır firavunu üzerinde krallar ve Kenan, Amuru ve prensler (Filistin, Suriye) arasındaki iletişim ve mesajlaşma yöntemi ortaya Tel el-Amarna ve arşivlerinde bir çalışma diplomatik mesajları vurgulanır.


Çalışma Thutmose III döneminde ne çok uzak olduğunu kral empoze prestij içinde gevşek sonra Firavun alanlarında bozulma ile ilgili tüm Amarna etki yaşı gösterir. Vmbalg haraç Firavun'un Hazine kadar artık ülkeye dayatılan. Pharaonic saray Hitit etki sağlamak için Mısır düşüş nedeniyle uluslararası durum karşılamak için gerekli kıpırdamadı. Thebes ile Amun rahipleri ve diğer taraftan bir yandan ordu komutanı Horemheb ve Kenan ve Amuru ve prensler, etrafında olup bitenlerin çevre olmadan, dini reform için bir ilgi vardı hükümdar devrilmesi için idare edilmiştir: Bu, içinde büyük bir komplo kenarları gibi görünüyor.


Kral Ancak Teb sarayda dizginleri güçlü sürükleyici bir zaman geçti. O Amun tapınak yakınında Thebes de Atina için büyük tapınaklar inşa sipariş verebilir. Ama onun saltanatının onikinci yıl sonra güç yapısındaki alternatif zayıflık almak.Bölünmüş kraliyet ailesi kendi içinde gerçekleşti.Kral başkentin güneyindeki sarayda dururken ben Kraliçe Nefertiti, şehir Okhitt T-II kükreme ve kocası, rahip ve kızları dört ve Küçük Prens Tut GNK kükreme ile eğitimci ve şehrin kuzeyinde aynı koltuk için alınan yılında kraliyet sarayı bıraktı.

Ve küçük kardeşi ile sahte bağları «Smonkh Kara» böylece kızı ve kralın yönetiminde bir ortak, ve için hukuk ve kocası kardeşi için Amarna dönemin yeni bir döneme girdi. Bu aşamada, daha fazla yarı rasgele ve genişletilmiş anti-dini ön o Amun heykellerinin yıkılması sipariş ve yazıtlardan adını silme ve başlıkları ve tarifleri bilinen tüm tahtını kraliyet korumak için inancı yansıtan kaldırıldı zaman. Çekme, zihinsel ve artan davranış bozukluğu kral şiddetlenir Eski Mısır'da dini hayatı bu değişiklik kapsamı bile, tanrıça Nkhbt için sembolize eden bir resim şahin dahil hiyeroglif yazılı Amon (Teb), şehir adını yanlış ve kral tüm ülke çapında bu görüntülerin Nubia sınırlarına kadar nefret kaldırmak için emir ve Aten yerin ibadet kurulması yayınladı .

Zayıf kapasite isabet, daha fazla ibadet birleşmesi, hem de kendi ayrıcalıkları reform tehdit soylular ve subaylar ve Kral ordu ilgi eksikliği ve önceki genişleme politikası izlemeyi isteksizlik için ülkedeki etkisi azaltılmış komutanları tarafından etkilenen tapınak, ve rahipler tarafından yönetilen güçlü bir muhalefet ile Kral tarafından yönetilen din politikası ile çarpıştı ettiher zamanki devlet ve askeri prestij iç ve dış bozulmuş ve Suriye Anadolu'da güçlü devletler girdi.Belgeler, özellikle Hitit genişleme karşısında Filistin ve Suriye'de durumun gerçekliğine diplomatik o Amarna mektupları, belirtti.

O onun ordularının liderliği için Akhenaten kalkış ya da Batı Asya'da Mısır siteleri korumak için etkin bir biçimde hareket idi ve sadece inancını yaymaya çalışan yeni sonuçları güvenlik ve istikrar eksikliği ticari ilişkilerin çökmesi ek olarak, pahalıya ülke maliyet ve kriz ortasında Kral gün trajik sona erdi başlangıçta Bmnafis ve iyi yeniden çalıştı ve dini çoğulculuk Mısır'a geri olan mirasçı Smonkh Kara, Walt şeyler. Akhenaten ve sermaye Okhitt Aten gömüldü. Arkeologlar mezar tespit var, ama onlar sadece restore ve Kahire Müzesi'ne intikal Kraliyet Nawosh bir enkaz bulamadık.

Bulamadım bu onun. Olarak bir onlara ne bilmiyor. Bu Amarna dönemi ve Akhenaten devirmek sonuna kadar eylem ön planda olan lider Horemheb, elinde imha Okhitt Aten (Amarna) ne çarpmış olabilir.Mumya üzerinde Krallar Vadisi'nde bulunan onun olduğu düşünülmektedir. Ancak bu hiçbir kesin kanıt yoktur. Kısa bir süre hüküm Smonkh Kara, Amun iyi rahipler saygı dönüş habercisi, Tutankhamun onun adını değiştirmek zorunda kaldı Kral Aton, tahtına ve güçlü yükselmiş sonra. Bu nedenle eski Mısır'da geleneksel dini vicdan yıkmak ve Allah'ın birliğini ve çeşitliliği yerine ulaşmak için bu girişim erken çöktü.

Akhenaton (Akhenaten, Ikhnaton) veya Amenhotep IV Onsekizinci Hanedanı onuncu Pharaohs 1369 . M. 17 yıl önce eşi Nefertiti Ev ile yönetiliyor (M.Ö. 1336 veya 1334 M.Ö. öldü), bir kelime anlamı Akhenaton (Aten Kurtarıcı).

Tanrı Amun-Re tek Tanrı Aten şeklinde, bu başarısı üzerine şüpheler olmasına rağmen, özellikle heykel, sanat gerçekçi gösteren Thebes onun yeni sermaye Akhetaten, Minya için sermaye taşındı, boyama ve yeni edebiyat arka karakterize bir marşı Tanrı'nın yeni dahil eski Mısır tanrıları, birleşin çalıştı Atina, ya da ne şimdi Tel el-Amarna bir sistemdir.

Ve meşgul Kral Akhenaten Baslahath dini ve Yukarı Fırat ve Nubia güneyde, Fanfsal bunların Asya parçası ve öldüğünde, onun halefi Smonkh Ka Ra ve kükreme doktrininin çarpıp ve Thebes için sermaye ve sol Amun doktrininin dönüşü ilan kardeşi Tutankhamun, o Tut ilan ana kadar dış politika ve imparatorluğun yönetimi için yola Tutankhamun, Akhenaten ve onun şehir ve adını iyi etkileri rahiplerin yıkım ondan silinir.

Akhenaten kaderi hakkında birçok teoriler vardır, ama yeni sermaye geçme yıl sonra ona ne olduğunu hiçbir kesin kanıt yoktur.

Kral Akhenaten mezar için devam eden arama, kesin bir sonuca ulaşmadan 19. yüzyıl ve yirminci yüzyılda Krallar Vadisi'nin ilk mezarları bulmak bu yana, bu yüzden grup analizi sonucunda keşfedilen olduğu gibi 2010 yılı Şubat ayında ilan edilen mumyalar üzerinde Eski Eserler Yüksek Konseyi ve Kahire Üniversitesi tarafından yürütülen çalışmalar başladı genlerin DNA analizi «Krallar Vadisi'nde mezarı 55 mumya mumya ve Kral Altın Tut Ankh Amun babası ve o mumya 20 yaş ve 25 yaş arasında ölen bir adama ait olduğu sanılıyor, ama 45 yaş ve 50 yaş arası öldüğünü o, araştırma sonucu ortaya çıktı bir o kendisini Akhenaton gösterir Amenhotep III ve Kraliçe Tiye oğlu

Akhenaten ağabeyi Thutmose ölümüne kadar Akhenaten taç olması mukadder değildi, eşi tarafından Kraliçe T Kralı Amenhotep III küçük oğlu Amenhotep III'ün en büyük favori olduğunu.

 , Yaklaşık 38 yaşındaki Kral Amenhotep III zamanında oğlu Omnhot پ on altı yaşlarında iktidarda babasının o kısmı, [2] inanılan ortak belki de dördüncü ve kural (coregency) 2 1 ile ya da 12 yıl süren, için tahta çıktıktan sonra öldü Genişletilmiş inanılmaktadır 1. M.Ö. 336 veya 1351 BC - - 1 334 M.Ö. Akhenaten zamanında, 1353 BC biridir.

Bu Akhenaten kendisi saltanatının yıl 17 öldüğü kabul edilmektedir rağmen Amenhotep IV babası Amenhotep III, ölümünden sonra veya Benzer şekilde genel bir hüküm olup olmadığı tahta geçmiştir konusunda tartışmalara bir sürü var ve konusunda tartışmalı bir yeri vardır Smonkh Ka Ra Akhenaten Akhenaten, firavun Smonkh Ka Ra sadece Firavun sonra, 2 veya 3 yıl önce belki de hükümette yer aldı, bir yıldan az bir süre Mısır idare olasıdır.

O da dahil olmak üzere eski Mısır tanrılarının ülkenin birleşmesi, tahtını aldığında Akhenaten çalışın tanrısı Amun-Re güneş tanrısı tek başına ibadet biçimi, o Aten denilen onun Baqrsa sembolü, o (bir ortak olmadığını) onun idol of dedi ve onun saltanatının dördüncü yılında Akhenaten, onun yeni sermaye yer seçti. ve ertesi yıl inşa etmeye başladı, o, herhangi bir fırın ufuk Akhetaten adını ve geçerli konumundan Tel olduğu el-Amarna [3]. O kral ve güzel karısı Nefertiti, Tanrı ve insan gürültüsü arasında arabulucu rolü oynadı.


No comments:

Post a Comment